Yac dobre programy

Jeśli chodzi o rozdzielczość, możemy zadać sobie pytanie: skoro dysponujemy obecnie wspaniałym sprzętem, zdolnym do przetwarzania równoległych kanałów dźwiękowych przy częstotliwości próbkowania 44.1 kHz, dlaczego wszystkie dźwięki w grach zapisane są jako monofoniczne, z rozdzielczością 22 kHz? Istnieje ku temu kilka powodów. Częstotliwość próbkowania 22 kHz bierze się stąd, że jest to „wrodzona” częstotliwość DirectSound. Programiści nie mają najmniejszego problemu, by częstotliwość tę zmienić, jednak pojawiłyby się wówczas kłopoty z miejscem na dysku. Wspominaliśmy wcześniej, że strumień danych audio CD płynie z szybkością 176 kilobajtów na sekundę. Standardowy krążek CD może pomieścić maksymalnie 74 minuty nagrania dźwiękowego. Wydawcy gier poprzez zmniejszenie objętości plików dźwiękowych mogą zmniejszyć również liczbę płyt CD w pakietach. Musimy jednak wiedzieć, że uchwycenie różnicy między nagraniem 22 kHz a 44.1 kHz jest dla ludzkiego ucha bardzo trudne. Odrębnym tematem jest muzyka w grach, którą często umieszcza się na płytach jako zwykłe ścieżki CD, które można odtwarzać w taki sposób jakby były nagrane na płycie audio.

Cześć, mam na imię Maksymilian i od wielu lat jestem fanem wszystkiego, co techniczne. Stąd też decyzja o założeniu tego bloga. Mam nadzieję, że treści, które tu publikuję przypadną Ci do gustu, i że zostaniesz tu na dłużej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *