Vedia ereader k10

Jedną z cech jakie odróżniają DirectSound od DirectDDraw/Direct3D jest niezależność od obsługiwanego sprzętu. Jeśli karta graficzna nie jest wyposażona w obsługę określonej funkcji, wówczas funkcja ta jest po prostu pomijana. Funkcje audio natomiast mogą w być razie potrzeby obsłużone przez podsystem dźwiękowy Windows. Wykonywanie czynności będzie oczywiście trwało dłużej, lecz najważniejsze jest to, że zostanie ona w ogóle wykonana. Jedną z najtrudniejszych sztuk jest miksowanie dźwięku. Mając do dyspozycji kartę dźwiękową i edytor na przykład Sound Forge XP próbki możemy miksować samodzielnie. Szybko jednak odkryjemy, że operacja taka bardzo często daje nieprzewidziane i zaskakujące efekty, które mogą nam uświadomić trud projektantów oprawy dźwiękowej dla gier. DirectSound wspomaga ich w znacznym stopniu, jeśli jednak gra chce zmiksować zbyt wiele próbek lub próbki o różnych rozdzielczościach, mogą pojawić się problemy z wydajnością. Gdy połączymy ze sobą choćby dwa najprostsze sygnały audio, rezultat będzie całkowicie odmienny od oczekiwanego. Jeżeli natomiast spróbujemy zmiksować dwie próbki zarejestrowane z różnymi parametrami, problemy staną się jeszcze większe. Teraz spróbujmy sobie wyobrazić, jak zmiksować osiem różnych próbek, uzyskując przy tym miły dla ucha, zrównoważony efekt dźwiękowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *