Problemy z ładowaniem tekstur

Jeżeli od czasu do czasu obserwujemy przerwy w działaniu gry – szczególnie zaś w momentach przechodzenia do nowych miejsc czy pomieszczeń – mamy wówczas do czynienia z kłopotami dotykającymi mechanizmu zarządzania teksturami. Ich źródeł może być kilka. Karta graficzna może być niewystarczająco szybka, by na czas załadować dużą liczbę tekstur lub tekstury o dużych rozmiarach. Bardziej prawdopodobne źródło tkwi w programie obsługi nadzorującym proces ładowania tekstur. Skala problemów może być różna dla programów obsługi Direct3D i OpenGL w zależności od jakości poszczególnych programów obsługi. Problemy mogą być powodowane wreszcie przez niewystarczająco szerokie pasmo przenoszenia. W takim przypadku poprawę sytuacji można czasem osiągnąć poprzez eksperymentalne zmiany ustawień BIOS-u oraz apertury AGP.

Cześć, mam na imię Maksymilian i od wielu lat jestem fanem wszystkiego, co techniczne. Stąd też decyzja o założeniu tego bloga. Mam nadzieję, że treści, które tu publikuję przypadną Ci do gustu, i że zostaniesz tu na dłużej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *