Operację tę wykonuje się korzystając z danych węzłów

Opisanie geometrii obiektów. Operację tę wykonuje się korzystając z danych węzłów.
Nałożenie tekstur i map na powierzchnie wielokątów. W tym miejscu można również ustawić wstępne parametry oświetlenia sceny. Wykonanie operacji transformacyjnych i świetlnych.
Odświeżenie sceny (gra wyświetla przecież całe mnóstwo ramek). Wyrenderowanie sceny na płaszczyźnie DirectDraw. Odświeżenie obrazu poprzez przełączenie płaszczyzn. Przedstawiona procedura jest mocno uproszczona. Prawdę mówiąc, tylko czynności numer 3 można by poświęcić oddzielną książkę. Musimy pamiętać, że utrzymanie sceny w ruchu wymaga ciągłych przemian tysięcy trójkątów, zachodzących z ramki na ramkę. Teraz chyba wszyscy rozumieją dlaczego tworzenie gier 3D wymaga tak wiele czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *