Lg l90 telepolis

Nowa wersja DirectX ukazuje się zwykle co roku. Zespół Microsoftu bezlitośnie odrzuca funkcje, z którymi tymczasowo nie może sobie poradzić, aby tylko zdążyć na czas. Wielu graczy stawia sobie zatem pytanie: dlaczego nowe wersje DirectX ukazują się z taką regularnością? Nowe edycje DirectX wzbudzają bowiem poważne obawy graczy. Zgodność z wcześniejszymi wersjami jest generalnie rzecz biorąc korzystną cechą i w większości przypadków programy obsługi napisane dla wcześniejszych wersji DirectX działają w kolejnych wersjach bez problemów. Jednakże istnieje przecież tak wiele możliwych kombinacji systemów, w których mogą znaleźć się nawet bardzo stare komponenty, że zawsze coś może spowodować konflikt. Jednak coroczne edycje DirectX rzeczywiście powstają. Powód jest zresztą prosty: wciąż pojawia się nowy sprzęt. DirectX 7 na przykład oddaje sprzętowi do dyspozycji część Direct3D odpowiedzialną za transformacje obiektów i oświetlenie. Jeśli Microsoft nie trzymałby ręki na pulsie, jego miejsce mogliby zająć inni dostawcy oprogramowania z własnymi rozwiązaniami API (takimi jak 3dfx Glide). Rezultatem byłby chaos jak za czasów DOS-a. (Prawdę mówiąc, dla Direct3D już istnieje alternatywa czyli Open GL. Nie ma jednak alternatywnych rozwiązań dla pozostałych partii DirectX: DirectSound, Directlnput, i tak dalej).

Cześć, mam na imię Maksymilian i od wielu lat jestem fanem wszystkiego, co techniczne. Stąd też decyzja o założeniu tego bloga. Mam nadzieję, że treści, które tu publikuję przypadną Ci do gustu, i że zostaniesz tu na dłużej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *