DirectSound cechuje się bardzo małym opóźnieniem

Powody, dla których dźwięki zapisuje się jako monofoniczne (poza muzyką) są nieco subtelniejsze. Musimy wiedzieć, że cały otaczający nas świat jest monofoniczny. Jeśli ktoś zadzwoni dzwonkiem obok naszego prawego ucha, będzie to pojedyncze źródło dźwięku. Stereofonia pojawia się dopiero w naszych uszach, dzięki czemu możemy rozróżniać kierunek z którego dochodzi dźwięk oraz ruch jego źródła. Rozumiemy więc teraz, dlaczego pliki zawierające pojedyncze efekty dźwiękowe są jednokanałowe. Dzięki temu gry mogą tworzyć otoczenie dźwiękowe, w którym odgłosy dochodzą z różnych stron. Dużą w tym rolę odgrywa wewnętrzny mikser DirectSound. Programiści wolą używać tego miksera zamiast multimedialnych narzędzi Windows z tej samej przyczyny, dla której tak lubią DirectDraw: jest szybszy i zapewnia bliższy dostęp do sprzętu. Przypomnijmy sobie, że sprzęt jest podstawowym buforem. Ponadto mikser DirectSound cechuje się bardzo małym opóźnieniem, dzięki czemu pliki dźwiękowe mogą być przetwarzane równolegle w czasie rzeczywistym, również bez wyraźnych opóźnień.

Cześć, mam na imię Maksymilian i od wielu lat jestem fanem wszystkiego, co techniczne. Stąd też decyzja o założeniu tego bloga. Mam nadzieję, że treści, które tu publikuję przypadną Ci do gustu, i że zostaniesz tu na dłużej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *